Születési hely, idő: Pápa, 1985. január 13.
Nemzetiség: magyar
Végzettség: Klinikai szakpszichológus
Elérhetőség: +36-1-411-6500 belső mellék: 8788
E-mail: bunfordnora@caesar.elte.hu
Tanulmányok:
2010-2016 Ph.D. Clinical Child Psychology, Ohio University
2015-2016 Predoctoral Internship in Clinical Psychology, University of Illinois at Chicago, Institute for Juvenile Research
2008-2010 M.S. Clinical-Counseling Psychology, Illinois State University
2008-2015 M.A. Philosophy, Eötvös Loránd Tudományegyetem
2003-2008 BA Psychology, Southern Illinois University Carbondale
2003-2008 BA Philosophy, Southern Illinois University Carbondale
Nyelvtudás: angol, német
Tudományos fokozat:
PhD Clinical Psychology (2016). Disszertáció címe: Interpersonal Skills Group – Corrections Modified for detained juvenile offenders with externalizing disorders: A controlled pilot clinical trial. Ohio University
Szakmai tevékenység, beosztások:
2016- Posztdoktori kutató, ELTE Biológiai Intézet, Etológia Tanszék
Hazai és külföldi ösztöndíjak:
2013-2014 American Psychological Foundation (APF) Elizabeth Munsterberg Koppitz Graduate Student Fellowship
Legjelentősebb 5 publikáció (5 éven belül):
Bunford, N., Wymbs, B. T., Dawson, A. E., Shorey, R. C. (in press). Childhood maltreatment, emotional lability, and alcohol problems in college students at-risk for ADHD: Testing moderation and moderated moderation. Journal of Psychoactive Drugs.
Bunford, N., Kinney, K., Michael, J., & Klumpp, H. (2017). Threat distracter and perceptual load modulate test-retest reliability of anterior cingulate cortex response. Progress in Neuro-Psychopharmacology & Biological Psychiatry. DOI: 10.1016/j.pnpbp.2017.04.007
Bunford, N., Evans, S. W., Zoccola, P., Owens, J. S., Flory, K. & Spiel, C. F. (2016). Correspondence between heart rate variability and emotion dysregulation in children, including children with ADHD. Journal of Abnormal Child Psychology. DOI: 10.1007/s10802-016-0257-2
Bunford, N., Kujawa, A., Fitzgerald, K., Monk, C. S., & Phan, K. L. (2016). Attenuated neural reactivity to happy faces is associated with rule-breaking and social problems in anxious youth. European Child and Adolescent Psychiatry. DOI: 10.1007/s00787-016-0883-9
Bunford, N., Evans, S. W., & Wymbs, F. (2015). ADHD and Emotion Dysregulation among Children and Adolescents. Clinical Child and Family Psychology Review, 18:185-217.